Job 26 van 55


Report this listing

Solliciteren



Teamverantwoordelijke onderhoud, renovatie en restauratie stadspatrimonium


Functie

De grootste stad van Vlaanderen zoekt versterking. Jouw job? Samen met zo'n 7500 medewerkers Antwerpen nóg straffer maken.

Dagelijks zetten de medewerkers van AG Vespa zich in voor het onderhoud van stadsgebouwen zoals kinderdagverblijven, musea, sporthallen en historisch erfgoed. Als teamverantwoordelijke leid je een team van gebouwbeheerders en inspecteurs. Samen realiseren jullie projecten in commerciële panden en politiegebouwen.

Wat doe je?

Jouw team van 7 gebouwbeheerders en 2 inspecteurs werkt samen aan alle onderhoudsmeldingen, kleinere en middelgrote investeringsprojecten voor renovatie en restauratie van onder andere handelspanden, woningen, appartementen, de Fierensblokken enz, en van het politiepatrimonium, waaronder ook het Mastergebouw van de Antwerpse politie.

  • Je coördineert alle activiteiten voor curatief, preventief en investeringsonderhoud door je medewerkers op een inspirerende manier te managen.
  • Samen met de teammanager en expert projectleider:
    • bepaal je de strategie op teamniveau
    • vertaal je bedrijfsstrategie naar tactische doelstellingen
    • beslis je over prioritaire opdrachten
    • ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse werking
    • formuleer je beheer-, onderhouds- en investeringsnoden
  • Je bent een aanspreekpunt binnen je eigen team maar ook voor je collega-teamleiders, voor de klant en voor samenwerkende partners.
  • In complexe dossiers neem jij de trekkersrol op.
  • Je bewaakt binnen je team de naleving van de wetgeving op overheidsopdrachten.
  • Je bewaakt de scope, kwaliteit en planning, haalt deadlines, hebt aandacht voor constructieve samenwerking met al je partners en je volgt de financiële planning en uitvoering nauwgezet op. In dit alles denk je oplossingsgericht en toon je een ‘can do'- mentaliteit.
Meer info over je team

AG Vespa is het autonoom gemeentebedrijf voor vastgoed en stadsprojecten in Antwerpen. Hier werken we samen aan een leefbare en aantrekkelijke stad door toonaangevende projecten te realiseren en door het stadspatrimonium te beheren. We (ver)bouwen tal van publieke gebouwen zoals kinderdagverblijven, scholen, musea en sporthallen, en we onderhouden en restaureren het stedelijk patrimonium zoals culturele centra, monumentale kerken en standbeelden.

Patrimoniumbeheer is de grootste afdeling binnen AG Vespa en telt ongeveer 200 collega's. Hier worden alle competenties en verantwoordelijkheden gebundeld om de kwaliteit van gebouwen op een hoog niveau te brengen en te behouden. De afdeling speelt een cruciale en langdurige rol in de levenscyclus van het stedelijk en commercieel patrimonium. Gezien het stedelijk patrimonium voor een deel uit erfgoed bestaat, hebben projecten vaak een restauratief aspect. Daarnaast investeert Patrimoniumbeheer in expertises rond verduurzaming en energie.

De nieuwe teamverantwoordelijke maakt deel uit van een multidisciplinair team dat de verantwoordelijkheid draagt voor een specifieke gebouwenportefeuille. In deze functie werk je in een leidinggevende rol aan het politiepatrimonium (inclusief Mastergebouw) en commerciële panden.

Het volledige team staat in voor alle preventieve en curatieve onderhoudsmeldingen maar ook voor kleinere en middelgrote investeringsprojecten (zowel renovatie als restauratie). Elk team telt een groep van collega's: projectleiders, beheerders, een expert-projectleider, ... en wordt aangestuurd door een teammanager zoals jij.

Jouw profiel

  • Je hebt een masterdiploma.
  • Je voldoet aan de sollicitatievoorwaarden van de stad Antwerpen.
  • Je hebt kennis van bouwtechnische aspecten of gebouw gerelateerde technieken.
  • Kennis van bouwkosten en planningstools is een meerwaarde.
  • Je hebt sterke leidinggevende en motiverende vaardigheden. Je bent een teamplayer die samen met de collega's tot een gezamenlijk resultaat kan komen.
  • Je hebt kennis van de wet op overheidsopdrachten of je wil je er snel inwerken.
  • Je bekijkt feiten vanuit een ruimere context en volgt trends en ontwikkelingen in je vakgebied op.
  • Je toont ‘eigenaarschap': je krijgt veel verantwoordelijkheid en laat zelf ook verantwoordelijkheid zien in je werk.
  • Je hecht veel belang aan een kwalitatieve en klantvriendelijke dienstverlening en straalt dat ook uit.
  • Je zoekt en streeft naar consensus maar kan ook knopen doorhakken en op je strepen staan als dat nodig is. Je bent kritisch en beleefd assertief.
  • Je herkent je in de visie op leidinggeven en de waarden van de stad. Je wil je inzetten voor een straffer Antwerpen.

  • De exploitatiebehoeften en –vereisten evalueren (aanpassingen, renovaties, aankopen) en technisch-economische oplossingen bepalen
  • Een project leiden
  • Projecten, plannen, programma?s van aanpassingswerken en onderhoud uitwerken of aanbevelen (planning, technische studies, ...)
  • De uitvoering van onderhoudswerkzaamheden en de conformiteit van de uitbating van infrastructuur of gebouwen controleren (begaanbaarheid in de winter, herstellingen, ...)
  • De activiteiten van een team coördineren
    Een organisatie leiden
  • Contracten met onderaannemers of leveranciers opvolgen en coördineren (verlengingen, nieuwe contracten, vervaldata, ...)
  • Domein: Gebouwen

Aanbod

  • Je start bij de afdeling Patrimoniumbeheer van AG Vespa met een contract van onbepaalde duur.
  • Bij AG Vespa werken er medewerkers met een contract van AG Vespa en medewerkers met een contract van stad Antwerpen. Jij krijgt een contract bij stad Antwerpen.
  • Je werkplekken zijn De Berlaimontstraat 39, 2100 Deurne en Paradeplein 25, 2018 Antwerpen.
  • Je verdient een minimum bruto maandloon (als je voltijds werkt) van 3.714,32 euro als je geen relevante ervaring hebt, 4.088,30 euro bij 5 jaar relevante ervaring, 4.598,27 euro bij 10 jaar relevante ervaring. Je loonpakket kan je berekenen met de loonsimulator van de stad. Gebruik daarvoor je officiële functietitel: A1-afdelingschef of consulent.
  • Je krijgt ook veel extra voordelen: maaltijdcheques, vergoeding voor woon-werkverkeer via fiets of openbaar vervoer, hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen, vakantiegeld, eindejaarspremie, smartphone met abonnement, kortingen en promoties in winkels en recreatieparken, opleidingen en een goede werk-privébalans: een (voltijdse) werkweek van 38 uren met 35 vakantie- en 14 officiële feestdagen, werk in de Antwerpse regio en flex- en thuiswerkmogelijkheden.
  • We leggen een werfreserve aan tot minstens 30 juni 2025.
  • We verwelkomen diversiteit. We focussen op je kwaliteiten, niet op je afkomst, religie, geboortejaar, geaardheid of beperkingen.

Solliciteren